loading...
همه چیز از شهر سامان
یگانه چت
بنر یگانه چت
امیر مسعود بازدید : 40 زمستان 1392 نظرات (0)

معاون بهره برداری شرکت گاز چهار محال و بختیاری گفت: در پنجمین روز از دهه فجر 100 درصد مردم شهرستان سامان با بهر ه برداری رسیدن پروژه گازرسانی روستای محمد آباد طباطبایی از نعمت گازبر خوردار شدند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان سامان و به نقل از خبرگزاری مهــر، جهانبخش سلیمیان پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه گاز رسانی روستای محمد اباد طباطبایی و جشن گاز رسانی با بیان اینکه 100 درصد مردم شهرستان سامان با افتتاح گاز در آخرین روستای بی گاز شهرستان سامان از نعمت گاز برخورد شدند، اظهار داشت: 35 خانوار در روستای محمد آباد از نعمت گاز برخوردار شده اند.

وی با بیان اینکه تعداد انشعبات گاز در این روستا 30 عدد است، بیان داشت: طول شبکه این پروژه هفت هزار و 212 متر است.

سلیمیان با اشاره بر اینکه اعتبار هزینه شده برای این پروژه سه میلیارد ریال بوده است، بیان داشت: هم استانی ها با مصرف بهینه باید در مصرف گاز صرفه جویی نمایند و از این نعمت به خوبی استفاده کنند.

امروز جشن بزرگی در این شهرستان برپا است

امام جمعه شهر سامان نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز جشن بزرگی در این شهرستان با بهره مندی آخرین روستای بی گاز این شهرستان از نعمت گاز دایر است، بیان داشت: شکر نعمت را در جای خود داشته باشیم و بهینه و به جا از این نعمت استفاده کنیم.

حجت الاسلام سید احمد میردامادی با بیان اینکه ایمنی را در لوله کشی و نصب وسایل گرمایشی را باید رعایت کرد، بیان داشت: در ایمن سازی دقت های لازم صورت گیرد.


امیر مسعود بازدید : 79 زمستان 1392 نظرات (0)

مدیر کل فنی و حرفه ای استان چهار محال و بختیاری از افتتاح نمایشگاه هنر جویان فنی و حرفه ای شهرستان سامان خبر داد.

نمایشگاه هنر جویان فنی و حرفه ای شهرستان سامان افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری شهرستان سامان و به نقل از خبرگزاری مهــر، نورالله سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره بر اینکه در این نمایشگاه آثار هنر جویان و کار اموزان در رشته های مختلف به نمایش گذاشته شده است، اظهار داشت: در این نمایشگاه آثاری از قبیل معرق، طراحی، بافتنی، عروسک بافی، کیف دوزی، گلیم بافی، قالیچه محالی، تابلو فرش، سرویس آشپزخانه، و .... به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه طرح های خوبی در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شده است، بیان داشت: استقبال خانم ها از دوره های آموزشی بسیار خوب بوده است اما استقبال آقایان در دوره های آموزشی کم رنگ بوده است.

سعیدی با اشاره بر اینکه با توجه به اعلام دهیاری های روستاها برگزاری دوره های متفاوت را در روستا ها خواهیم داشت، بیان داشت: رشته های که نیاز به تجهیزات دارند باید دوره های آموزشی در مراکز فنی و حرفه ای شهرستان برگزار شود.

وی با بیان اینکه اکثر کار آموز های رشته های تخصصی در این استان دانشجویان و فارغ التحصیلان هستند، بیان داشت: امکنات و تجهیزات مراکز فنی و حرفه ای استان خوب و مناسب است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای چهار محال و بختیاری گفت: 200 آموزشگاه خصوصی در سطح استان فعال هستند که نظارت بر این آموزشگاه ها توسط آموزش فنی و حرفه ای صورت می گیرد.

امیر مسعود بازدید : 39 زمستان 1392 نظرات (0)

اقای گنجعلی مدیر آموزش و پرورش استان فرمود:

امروز شانزدهم بهمن ماه به علت لغزندگی معابر کلیه ی مدارس استان تعطیل است

امیر مسعود بازدید : 52 زمستان 1392 نظرات (0)

مسئول نمایشگاه دائمی گنجینه دفاع مقدس وآثار شهدا سامان گفت: 12 هزار اثر در نمایشگاه دائمی دفاع مقدس شهرستان سامان وجود دارد و به نمایش گذاشته شد.



به گزارش پایگاه خبری شهرستان سامان و به نقل از خبرگزاری مهر، فریدون حداد پیش از ظهر سه شنبه در مراسم بازدید خانواده شهداء، جانبازان، مسئولین شهرستانی و استانی از نمایشگاه دائمی دفاع مقدس با بیان اینکه 12 هزار اثر در نمایشگاه دائمی دفاع مقدس وجود دارد، اظهار داشت: آثار 115 شهید شهرستان سامان و شهدای شاخص کشوری در نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: این آثار شامل عکس، آلبو مهای عکس شهداء، وصیت نامه شهدا، وسایل شخصی شهدا، تخت خواب و دستگاه اکسیژن جانبازان شیمیایی، ویلچر جانبازان قطع نخاعی و .... در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شده است.

حداد با بیان اینکه چهار هزار و 800 شعر جنگ چاپ شده است، بیان داشت: 32 کتاب جنگ توسط انتشارات سامان چاپ شد.

گنجینه های دفاع مقدس سرمایه فرهنگی و ارزشی برای منطقه هستند

امام جمعه شهر سامان نیز در این مراسم با بیان اینکه باید به این نمونه موزه نظر ویژه توسط مسئولین استانی و شهرستانی صورت گیرد، اذعان داشت: ابتکار و سلیقه های خوبی در این موزه در راستای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به کار گرفته شده است .

حجت الاسلام سید احمد میر دامادی با بیان اینکه باید مسئولین استانی تبلیغات گسترده ای در مورد این گنجینه در سطح استان و کشور داشته باشند، بیان داشت: بازدید در این نمایشگاه باید روبه افزایش باشد و نسل سوم و چهارم بیشتر با دفاع مقدس، ایثار و شهادت آشنا شوند.

وی با بیان اینکه این گنیجینه های دفاع مقدس سرمایه فرهنگی و ارزشی برای این شهرستان و استان است، تصریح کرد: برنامه ریزی برای توسعه و محافظت سرمایه های دفاع مقدس باید صورت گیرد.

امیر مسعود بازدید : 94 زمستان 1392 نظرات (0)

یکی از خوانندگان محترم سایت، به نام آقای محمدرضا سامانلو، چندی پیش سوالی را به شرح زیر مطرح کرد: “آیا داخل روستای سامان، امامزاده ای دارید که فردی به نام عظیم خان یا زمان خان توسعه داده باشه؟”

اما پاسخ:

جناب آقای سامانلو

از چند ریش سفید و گیس سفید روستا که سن و سالی حدود ۸۰ – ۸۵ سال دارند، در این مورد پرس و جو کردم، آنها گفتند حدود ۷۰ – ۷۵ سال پیش، اجداد خاندان فیروزی بر اساس رویایی (جزئیاتش را باید جویا شوم، اگر کسی بداند)  می‌بینند که نزدیک مسیر روستای سامان به طرف باغستان (محل موسوم به افسر کنونی) امامزاده‌ای مدفون است؛ بر اساس این خواب، عده‌ای از اهالی روستا به برپایی بنایی در آن مکان اقدام می‌کنند، اما در نیمه‌ی کار، به توصیه‌ی برخی، برای یافتن شجره نامه‌ی احتمالی به قم بروند که در آنجا به نمایندگان روستا گفته می‌شود که سندی مبنی بر وجود امامزاده در آن مکان وجود ندارد و به این خاطر، ساخت بنای مذکور متوقف و به مرور زمان تخریب می‌شود. آن طور که شنیده‌ام این مکان در حال حاضر در ملک و بنای متعلق به آقای محمدابراهیم احدی واقع شده است. اما در تمام این داستان کسانی که مورد سوال واقع شدند، نامی از عظیم خان و یا زمان خان به یاد نیاوردند. باز هم جستجو می‌کنم، اگر اطلاعاتی به دست آوردم منعکس خواهم کرد. سلامت باشید

امیر مسعود بازدید : 108 زمستان 1392 نظرات (0)

همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر و سی و پنجمین بهار پیروزی انقلاب، زنگ انقلاب در مدارس شهرستان سامان به صدا در آمد.

همزمان با آغاز دهه فجر زنگ انقلاب در مدارس شهرستان سامان نواخته شد + تصاویر


به گزارش پایگاه خبری شهرستان سامان و به نقل از سامان ما، به مناسبت سالروز ورود تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به میهن در دوازدهم بهمن 57 و آغاز دهه فجر با عنوانˈ انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و ولایت پذیری و رهبریˈ این آیین با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مدیران شهرستانی به صورت نمادین در هنرستان دخترانه الزهراء برگزار شد.

همزمان با آغاز دهه فجر زنگ انقلاب در مدارس شهرستان سامان نواخته شد + تصاویرهمزمان با آغاز دهه فجر زنگ انقلاب در مدارس شهرستان سامان نواخته شد + تصاویر

همزمان با آغاز دهه فجر زنگ انقلاب در مدارس شهرستان سامان نواخته شد + تصاویر

همزمان با آغاز دهه فجر زنگ انقلاب در مدارس شهرستان سامان نواخته شد + تصاویر

همزمان با آغاز دهه فجر زنگ انقلاب در مدارس شهرستان سامان نواخته شد + تصاویر

همزمان با آغاز دهه فجر زنگ انقلاب در مدارس شهرستان سامان نواخته شد + تصاویر

امیر مسعود بازدید : 65 زمستان 1392 نظرات (0)


امام جمعه سامان در مراسم معارفه مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان سامان گفت: ایمان قوی ترین سلاح رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بود.
امام جمعه شهر سامان، ایمان و باورهای دینی و اعتقادی را از مهم ترین سلاح هایی دانست که رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس با مسلح شدن به آن توانستند بر دشمن پیروز شوند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی، در مراسم معارفه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سامان، بااشاره به نقش سپاه و بسیج در ایجاد امنیت و دفاع از مرزو بوم کشور گفت: اقتدار ، افتخار، آسایش، امنیت و سر بلندی ایران اسلامی مدیون رشادت ها، جان فشانی ها و ایثار گری رزمندگان در طول 8 سال دفاع مقدس می باشد و این امنیت و آسایش برای تمامی مردم به وضوح روشن است.

وی، با تاکید بر تقویت حلقه های صالحین بسیج گفت: ماموریت و محور اصلی سپاه و بسیج، تقویت بنیه دینی و اعتقادی نسل جوان جامعه  می باشد که با حضور در سطح روستاها و شهرها و تشکیل حلقه های صالحین بسیج می توان در راستای مقابله با جنگ نرم دشمنان انقلاب اسلامی، گام موثری برداشت.

در این مراسم حجت السلام محسن رضی به عنوان مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سامان معرفی شد.

گفتنی است: در این مراسم، معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ، مسئول امور روحانیون سپاه استان ، فرمانده سپاه ناحیه سامان و جمعی از مدیران و مسئولین این ناحیه حضور داشتند.

امیر مسعود بازدید : 192 زمستان 1392 نظرات (0)

جشنواره روستاگردی و گردشگری با حضور مسئولین استانی و شهرستان سامان در روستای تاریخی یاسه چای افتتاح شد.جشنواره روستاگردی و گردشگری با رویکرد جذب گردشگر و توسعه بخش گردشگری در روستای یاسه چای یکی از روستاهای حاشیه زاینده رود از توابع شهرستان سامان افتتاح شد.
گفتنی است این جشنواره به مدت ۳ روز در این روستا در حال برگزار است و ۲۴ غرفه از صنایع دستی، محصولات و تولیدات باغی روستاهای حاشیه زاینده رود برای نمایش و عرضه به بازار دایر می باشد.
استاندار ،مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و هیأت همراه در ادامه از غرفه های این جشنواره که با محصولاتی چون بادام، گردو، هلو و محصولات فرآوری شده از آن مزین شده بود بازدید به عمل آوردند.

در پایان افتتاحیه هم مسئولین از روستای بدون کوچه یاسه چای دیدن کردند و اهالی خون گرم روستا میهمانان را به صرف غذای محلی در چند خانه از خانه های زیبای روستا دعوت نمودند.

 

یاسه چای، روستایی بدون کوچه در چهارمحال و بختیاری

+ نوشته شـــده در جمعه 1392/07/12ساعــت10:51 تــوسط ذبیح الله لطفی زاده سامانی | نظر بدهيد

جوانان در دفاع مقدس با ابتكار و خلاقيت‌هاي خود ، كارهاي بسيار بزرگي انجام دادند

71548149461273840585.jpg

 

 

یکی از راویان و رزمندگان دفاع مقدس ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته گرامی داشت دفاع مقدس گفت:جوانان ما در طول دوران با ابتكار و خلاقيت‌هاي خود، كارهاي بسيار بزرگي را انجام دادند.

ذبیح الله لطفی زاده سامانی افزود : فرهنگ دفاع مقدس مملو از ایثار و فداکاری است که باید به نسل جوان این کشور منتقل شود.

وي که خود از جانبازان و پیشکسوتان جهاد و شهادت است ادامه داد: فرهنگ دفاع مقدس، براي تداوم انقلاب اسلامي بسيار مهم است و بايد ايثار و از خودگذشتگي، رشادت‌ها و فداكداري‌هاي رزمندگان اسلام را در طول دوران جنگ تحميلي و دفاع مقدس، به نسل‌هاي جوان و آيندگان اين سرزمين منتقل كرد.

59042078417601444323.jpg

 

لطفی زاده سامانی ‌همچنین اضافه کرد: جوانان ما در طول دوران دفاع مقدس با ابتكار و خلاقيت‌هاي خود، كارهاي بسيار بزرگي را انجام دادند و با توانمندي‌هاي بي‌نظيرشان، كارهاي غيرممكن را به نتيجه رساندند و در نهايت با ايثار جان خود از حريم و كيان اين مملكت نگهباني كردند.

وي که با افتخار خود را یکی از پاسداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معرفی کرد ، تأكيد كرد: رزمندگان ما در دفاع از حريم و كيان اين سرزمين، احساس مسئوليت كرده و با اطمينان خاطر و توكل به خداوند و دعاي خير مردم كشورمان در برابر دشمنان مقابله كردند و با اراده قوي و انگيزه الهي خودشان، كارهاي خارق‌العاده و شگفت‌انگيزي را آفريدند.

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 55
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 56
  • بازدید سال : 304
  • بازدید کلی : 19,966